פורים בעבודת יד – לעוף עם הדמיון מהודו ועד כוש

פורים עם הצבעוניות,המתיקות ושמחת החיים המגולמת בו הוא אחד החגים האהובים עלי. זה חג נפלא בעיני, הרחובות המלאים במצהלות ילדים מחופשים, התהלוכות, העדלאידות ומסיבות הרחוב העליזות. ובמיוחד הרעיונות הייחודיים שמפתיעים אותי שנה אחר שנה. מאז שאני זוכרת את עצמי קסמו לי התחפושות המיוחדות והמגוונות, היצירתיות שנובעת מהאנשים שתפרו אותן והמוחות הקריאייטיביים שהגו את אותם רעיונות.
זוכרים את התחפושות של ילדותנו? את ההליכה לגן או לבית הספר כשהרחוב מלא במלכות אסתר עם שמלה לבנה, שוטרים וחיילים עם כומתה, אינדיאנית עם מיליון צמות ונוצה ופרפר מסדין ישן שנמצא, תינוק מגודל עם חיתול ומוצץ, נערת הפרחים, כמה מלכים, אחות, רופאה וליצנים. כמה השתנו הזמנים מאז, וכמה שונות התחפושות של היום.

אני זוכרת לפרטים כמעט כל תחפושת שהיתה לי כילדה וכנערה שגדלה בשנות ה- 80 הצבעוניות והפרועות, השנים בהן התחפשנו לפנקיסטים ולמדונה, עם ספריי צבעוני בשיער, איפור כבד ובגדים שהיו בעיקר עם קרעים. אני זוכרת את השבועות שלפני פורים, את ההתרגשות באוויר, התכונה והלחץ…איזו תחפושת להכין, אילו חומרים לרכוש ומה יכול לזכות אותי במקום הראשון בתחרות התחפושות, אני זוכרת גם את השנה בה החלטתי לא להתחפש כמו כולם ועיצבתי לעצמי תחפושת פיירו, הליצן הבוכה בלבן ושחור ואיך באומץ רב איפרתי את עצמי והתוצאה המפתיעה אכן זיכתה אותי באותו תואר נכסף.

מסתבר שאת החיבה לתחפושות בעבודת יד קיבלתי בירושה מאימי וסבתי ומרגש אותי לשתף אתכם בתמונות האלה מהאלבומים המשפחתיים שלנו,

פורים בעבודת יד - שנות ה 40

אימי בתחפושות מעשה ידי סבתי בתמונה שצולמו אי שם בשלהי שנות ה -40

פורים בעבודת יד - שנות ה 40 המאוחרות

ואני ואחי מחופשים גם אנחנו בתחפושות שאותה סבתא תפרה לנו 30 שנים מאוחר יותר.

פורים בעבודת יד

כמובן שלא רק תחפושות תפרו לנו, גם את משלוחי המנות אנחנו הכנו. אזן המן מעיגולים שחתכנו מבריסטול צבעוני, או משלוח גדול במיוחד בקופסאת נעליים שקישטנו בעצמנו.. .. נוסטלגיה להתרפק עליה.

אז נכון שהשנה עקב הוירוסים שתקפו אותנו בשרשרת במהלך כל החורף ולמעשה עד הערב שלפני מסיבת התחפושות בגן כלל לא ידענו אם נגיע אליה ולא נערכנו בהתאם, אבל בכל זאת, החג הזה אני רוצה להחזיר עטרה ליושנה ולהכריז על תחרות "פורים בעבודת יד"

היכנסו לקבוצת הפייסבוק שלי והעלו שם את צילומי התחפושת המקורית אשר יצרתם ו/או את משלוח המנות המיוחד שהכנתם, התמונות הנבחרות יפורסמו שיפורסם כאן בבלוג בקולאז' מיוחד ובין המתמודדים יוגרל משלוח מנות מקסים, מתוק ומרהיב בתוך הסלסלה שיצרה זהבית שקד. הזוכה יוכרז ביום ראשון בבוקר בדף הפייסבוק שלי. (שימו לב, המשלוח לא ישלח בדואר אלא יימסר ידנית לזוכה בתיאום מראש)

חיכיתם לרגע האחרון או שנתקעתם בלי רעיון מוצלח מספיק לתחפושת או משלוח מנות? אתם מוזמנים לקבל השראה בעמוד הפינטרסט שלי. והעיקר – שתמיד נהיה בשמחה!

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *