פרחים מג'לטין – רשמים מסדנא מפתיעה במיוחד

פרחים מג'לטין. עד לפני כמה ימים הסתכלתי על הקינוחים היפהפיים האלה בעיניים כלות והערצתי את כל המוכשרות שהוציאו יצירות יפות כל כך תחת ידיהן. ואז זכיתי בהגרלה לסדנאת עיצוב פרחים מגלטין אצל ליאת בר תור והתאהבתי בקסם הזה, שלא ניתן לתאר כמה שהוא קל לביצוע.
כשאומרים ג'לי זה מזכיר לי טעם של ילדות, אני נזכרת איך בימי הקיץ החמים היינו ניגשים למקרר, מוציאים ג'לי צבעוני שהכנו בגביעי "דני" ריקים, הופכים אותו על צלחת ומתפנקים על המעדן הקריר והחלקלק הזה. היום כאמא אני נוטה להסתייג מהכמות הגדולה של צבעי מאכל במזונות אותם אני מגישה לבנותי ולילדים בכלל. וכשליאת הבטיחה לי שהכמות בה משתמשים לעיצוב הקינוחים היפים והמפתים האלה היא מזערית ממש, אני מודה שנותרתי סקפטית ועדיין יתרונותיו הבריאותיים של הג'לטין הם בלתי ניתנים לערעור והוא בהחלט אחד הקינוחים החביבים עלי מה גם שאפשרויות העיצוב בו הן בלתי מוגבלות.

אז אם טרם נתקפתם בפרץ נוסטלגיה ואתם עדיין תוהים על קנקנו של החומר המופלא הזה שנקרא ג'לטין, הנה שלוש סיבות טובות להתאהב בו-
* ג'לטין הוא כ 84% עד 99% פרוטאין – מקור חלבוני טהור כמעט.
* ג'לטין לא מכיל גלוטן או כולסטרול, והוא בעל ערך קלורי נמוך. כך שכקינוח הוא יכול להתאים להרבה קבוצות באוכלוסייה שצריכות להימנע בד"כ מפינוקים.
* ג'לטין מלא בקולגן טבעי וככזה הוא תורם לבניית רקמות חיבור, לחיזוק העצמות ושורשי השיער ולשיפור האלסטיות של העור.

אז כפי שכבר תיארתי הגעתי לסדנאת פרחים מג'לטין של ליאת כשאני כבר קצת משוחדת אבל להפתעתי שולחן העבודה שחיכה לנו נראה כאילו האביזרים בו נלקחו מסדרת "משחקי הכס".
פרחים מג'לטין - אביזרי העיצוב

אבל מסתבר שהראש היהודי ממציא לנו פטנטים, ואביזרי העיצוב האלה, לקינוח שהוא במקורו מכסיקני הם פרי יצירתה של רחל כהן, מורתה של ליאת בר תור שהביאה לארץ את אמנות העיצוב בג'לטין.
אביזרי עיצוב - פרחים מג'לטין

אבל מהר מאוד למדנו כמה קל להשתמש באביזרים האלה,
פרחים מג'לטין - צבעים לעיצוב

קצת צבע, והקסם מתחיל להתרחש לנגד עינינו ותחת ידינו
פרחים מג'לטין - מתחילים לעצב

בקצת יותר מארבע שעות של סדנא (האמת היא שדי נתנו לעצמנו להיסחף, מסתבר שהיצירה הזו בג'לטין השקוף יכולה להיות ממכרת) למדנו טכניקות שונות ליצירה של פרחים מג'לטין וכשכולנו כבר היינו עם ארבעה קינוחים אישיים שונים, הפתיעה אותנו ליאת ולימדה אותנו איך אפשר להפוך אותם לקינוח משפחתי (אבל את מוטיב ההפתעה אני לא רוצה להרוס למי שעתיד להשתתף בסדנא המופלאה הזו ולכן לא צירפתי תמונה).
פרחים מג'לטין - התוצר המוגמר

מה שכן, היה צבעוני, היה משמח, כי גם מי מבינינו שחשבה שהגיעה לסדנא עם שתי ידיים שמאליות יצאה עם יצירות מרהיבות ביופיין, אבל הכי כיף היה לראות את הבת שלי פותחת את המקרר ביום המחרת ומתפעלת מהקינוחים שעברו כזו מטמורפוזה מאז ימי ילדותי.

פרחים מג'לטין - תמונה קבוצתית1

פרחים מג'לטין - תמונה קבוצתית 2

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

2 thoughts on “פרחים מג'לטין – רשמים מסדנא מפתיעה במיוחד”

  1. טל יקרה.
    לו ידעתי שאקבל כזה פירגון מזמן הייתי מזמינה אותך לסדנה מתנה 🙂
    כל מילה שרשמת אמת לאמיתה.
    אלפי תודות לך יקירה
    ליאת ברתור

  2. וואו וואו וואו
    הכל נראה מהמם ולא קל בכלל!!!
    עכשיו אחרי השיתוף שלך עשית לי חשק להשתתף בסדנא גם!
    התוצאות בהחלט מרהיבות,נראה שנהנית מאוד.
    כייף שעושים דברים שאוהבים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *