באים לסיבוב? פוסט על אפניים וספינרים

באים לסיבוב? במוזיאון המדע ע"ד בלומפילד מוצגת בימים אלה התערוכה הבינלאומית הגדולה ביותר שנראתה בישראל בנושא אפניים לציון 200 שנה להמצאתם.

לפני שבוע כאשר ביקרנו בתערוכה נוכחתי לגלות שוב, לשמחתי, שהמוזיאון מתעלה על עצמו כל שנה מחדש ומשתווה למוזיאוני המדע הטובים בעולם.

ואכן התערוכה היא שיתוף פעולה בינלאומי שמוביל מוזיאון המדע בירושלים שלושה מוזיאוני מדע מובילים בעולם בינהם מוזיאון המדע והטכנולוגיה מאוטווה, קנדה, מוזיאון המדע בברמן, גרמניה ומוזיאון המדע מנאפולי, איטליה והם גם יציגו אותה  במהלך השנים הבאות לאחר שתסיים את הצגתה בירושלים ותצא למסעה העולמי.

כך תוכלו גם אתם לראות בתערוכה אוסף מרשים במיוחד של אפניים מראשית ימיהם, עם דגמים מיוחדים ונדירים של דגמי גלגלים, אוספים מיוחדים של אקססוריז לרוכבים לאורך ההיסטוריה (כן, מסתבר שתמיד היתה אפנה סביב תחום הרכיבה על אפניים).
תוכלו גם לראות את זוג האפניים עליו רכבה בשעתה ביאטריקס מלכת הולנד ולהתנסות בעצמכם ברכיבה על כמה דגמי אפניים ייחודיים, אני אהבתי במיוחד את האפניים החברתיות אשר מייצרות מנגינה נעימה כאשר זוג רוכבים מפדלים בהתאמה ובסנכרון.

ברחבה מיוחדת תוכלו לבחון את עצמכם ולהתנסות ברכיבה על כמה סוגים של אפניים, האם אתם חושבים שתוכלו לרכוב על אפניים עם גלגלים מרובעים? ומה לגבי אפני עץ כבדות? או אפניים שהדיווש בהם הוא ידני?

בילוי מהנה של שעות ארוכות מובטח בין החללים השונים ועם מגוון ההדרכות, ההדגמות ואפילו מופע קצר ונחמד של להקת טררם.

 

טררם על אופניים

Posted by Tal Gur on Saturday, 5 August 2017

תוכלו גם להנות מסדנת יצירה של

ספינרים


וזה גם הנושא של הפעילות במסגרת הקייטנה הביתית היום!

אז כן, הספינרים הם להיט ענק הקיץ ואני לא הולכת ללמד אתכם איך להכין ספינרים בבית כי בכל מקרה הם לא יצאו מגניבים כמו הספינרים שתוכלו להכין במוזיאון המדע, אבל מצאתי לכם כמה רעיונות מקוריים לפעילות, תראו מה עוד אפשר לעשות עם ספינרים

למשל עוגיה?

אפניים ועוגית ספינר
מקור

ותראו איך אפשר לשלב ספינרים ב

למידה של אותיות

אפניים וספינרים - לימוד אותיות 
מקור

או תרגילי חשבון

אפניים וספינרים - לימוד חשבון
מקור 

אופן ההכנה קל ביותר, רק סימון בטוש על צלחות נייר והדבקת חץ קטן על עיגול אחד של הספינר ואפשרויות המשחק והלמידה גדולות ומהנות.

תוכלו גם לעשות

יצירות אמנות עם ספינרים

אפניים וספינרים - אמנותמקור

נסו לשים חתיכת נייר על ספינר ולהחזיק טושים בצבעים שונים מעל הנייר בעוד הספינר מסתובב

תוכלו לצייר עם ספינרים גם

זיקוקים

אפניים וספינרים - מציירים זיקוקים
 מקור

ואחד הרעיונות הכי מגניבים שראיתי ברשת לאחרונה –

לצייר את רואד ראנר עם ספינר


מקור

חשבתם פעם לשלב ספינרים כגרסה מודרנית לשעון חול?

אם לא אז קודם כל יש לי בשבילכם טיפ ענק!

אמרו לילדים לסובב ספינר ולצחצח שיניים עד שהוא עוצר, כך תוכלו להבטיח שהם מצחצחים את השיניים במשך פרק זמן מספק. (כמובן שאם הספינר לא איכותי מספיק יתכן ותצטרכו לסובב אותו פעמיים)

בכלל אפשר לרתום את הספינרים לביצוע מטלות בבית או לביצוע תרגילי ספורט

חברי הקבוצה שלי "השמחות הקטנות של החיים" יקבלו את הקבצים שעיצבתי להדפסה במתנה, אני מזמינה גם אתכם להצטרף, כרטיס כניסה משפחתי למוזיאון המדע יוגרל בין חברות הקבוצה שישתתפו בתחרות שאני עורכת.

רוצים עוד רעיונות לפעילות עם ספינרים? יש לי לוח שלם בפינטרסט שמוקדש רק לנושא הזה!

רוצים להיות הראשונים להתעדכן בפוסטים החדשים שעולים במסגרת הקייטנה הביתית? מוזמנים לעקוב אחרי דף הפייסבוק שלי

מחר הקייטנה הביתית גם תעסוק בנושא שקשור לאחת האטרקציות המרשימות ביותר בחיפה, יכולים לנחש? רמזים תוכלו למצוא באינסטגרם שלי.

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *